JAK AGENT PROMUJE OGŁOSZENIE?

Oddajesz mieszkanie do sprzedaży, ufając agentowi, że zrobi to w najlepszy z możliwych sposobów. Liczysz, że dzięki odpowiedniej promocji ogłoszenia Twoja oferta znajdzie w niedługim czasie nabywcę. Jak dokładnie wygląda taka promocja ogłoszenia? Z jakich narzędzi korzysta pośrednik?

Marketing oferty nieruchomości polega na działaniach prowadzących do znalezienia klienta, a następnie do sprzedaży nieruchomości. Gwarancją skuteczności jest dobrze przemyślana strategia.  Internet daje nieograniczone możliwości promocji oferty. Są też inne sposoby, bardziej tradycyjne.

Strona biura nieruchomości
Promocję oferty zaczyna się od publikacji ogłoszenia na firmowej stronie biura nieruchomości. Agenci często korzystają z usług copywriterów, którzy z użyciem języka korzyści są w stanie profesjonalnie opisać nieruchomość. 

Zdjęcia 
To często one decydują o powodzeniu promocji. Muszą być dobrej jakości, z różnych perspektyw i powinny być wykonane przy odpowiednim oświetleniu. Fotografowane mieszkanie powinno ładnie się prezentować. Najważniejsze, aby w fotografowanej nieruchomości był zachowany ład i porządek. 

Baner `na sprzedaż`
Można zamontować na sprzedawanym mieszkaniu baner `na sprzedaż`  wraz z numerem telefonu. Zawiesza się go na balkonie lub w oknie.  To szczególnie dobra metoda w przypadku mieszkań w dużych skupiskach mieszkań, na przykład na osiedlach. To proste i oszczędne rozwiązanie, które często szybko przynosi zamierzony efekt. 

Prasa drukowana
Innym tradycyjnym sposobem jest publikacja ogłoszenia w lokalnej prasie drukowanej. Tą drogą najłatwiej trafić do osób starszych, które nie koniecznie korzystają z dobrodziejstwa internetu. To dość kosztowne przedsięwzięcie, ale często również przynosi skutek.  

Lokalne portale informacyjne
Ogłoszenie warto promować również w lokalnych portalach internetowych, które często są drugą wersją prasy drukowanej. Warto wybrać te media, które są najbardziej popularne w danym mieście. Wówczas nie ma konieczności powielania tych samych ogłoszeń w różnych lokalnych portalach, co oczywiście wiąże się z niemałymi kosztami.

Social Media
Agenci często publikują ogłoszenie na własnym i firmowym Facebooku, a następnie udostępniają ofertę na dużych lokalnych grupach sprzedażowych. W ten sposób można dotrzeć do osób młodych i dojrzałych, rzadko starszych. To jeden z najprostszych, bezpłatnych i najefektywniejszych kanałów dystrybucji.

Portale ogłoszeniowe
Biura Nieruchomości najczęściej promują oferty na ogólnopolskich portalach ogłoszeniowych, takich jak olx.pl, allegro.pl, otodom.pl, gratka.pl. To skuteczny, ale dość kosztowny kanał dystrybucji. 

Open house
Bardzo dobre efekty przynosi organizacja `dnia otwartego` nieruchomości. Polega na przygotowaniu nieruchomości na konkretny dzień, w którym zainteresowani kupnem mogą oglądać nieruchomość. To bardzo wygodne narzędzie marketingowe. Przede wszystkim daje komfort właścicielom nieruchomości, bo nie przeszkadzają im wizyty nabywców w codziennym życiu. To skuteczny sposób prezentacji  szczególnie w przypadku luksusowych apartamentów, ponieważ można w pełnej krasie pokazać walory i potencjał nieruchomości.

Nowoczesne techniki
Pośrednicy coraz bardziej specjalizują się w nowoczesnych narzędziach marketingowych i wykorzystują je przy promocji najważniejszych ofert. Popularne są wirtualne spacery, użycie drona do prezentacji, wykorzystanie zasad home stagingu oraz video nieruchomości. 

autor: Marta Kubacka